jansen en van der zee | vacatures in marketing intelligence en procurement intelligence

opleiding:
klantcontactstrategie

datum: september 2016

      


over de opleiding

Een klantcontactstrategie bepaalt hoe contactmomenten verlopen tussen klant en organisatie. Het zorgt er tevens voor dat je klant altijd en overal dezelfde (en consistente) dienstverlening ervaart. Als dit zo is, zullen jouw klanten tevreden zijn over jouw organisatie en loyaal worden en blijven. De mate van tevredenheid en loyaliteit van klanten wordt dus in hoge mate bepaald door de wijze waarop je de klantcontactstrategie inricht.

Tijdens deze opleiding krijg je antwoord op de vraag waarom je een klantcontact strategie en klantprogramma(‘s) nodig hebt. En wordt uitgelegd hoe je een effectieve klantcontactstrategie maakt.

We behandelen onderwerpen als Framework KCS;

  • de klantstrategie
  • de contact strategie
  • klantprogramma's
En hoe daarbinnen Customer Life Cycle Management en Customer Journey mapping past.

Per sessie komen een aantal klantprogramma's aan de orde. Per klantprogramma wordt de klantcontext besproken en de bedrijfsdoelstellingen. Ook worden per klantprogramma de verschillende parameters die moeten worden ingevuld aan de hand van een standaard methodiek besproken zoals type campagnes, overall story line, inzet verschillende kanalen, de contactdruk en timing, het creatief concept, segmentatie en differentiatie. Per programma wordt daarnaast ook uitgelegd wat de aandachtspunten zijn per klantprogramma, worden voorbeelden besproken en wordt er toegepast op de eigen organisatie door de deelnemers.




programma

Alle opleidingen kunnen als losse modules worden afgenomen. Het is echter ook mogelijk om alle modules als een traject af te nemen, de zgn opleiding Data Driven Marketing:

Dagdeel 1

  • Inleiding klantcontactstrategie
  • Lead & Acquisitie programma
  • Welkom programma

Dagdeel 2
  • Winback programma
  • Loyaliteit programma

Dagdeel 3
  • Retentie programma
  • Getting started, plan van aanpak, randvoorwaarden, de praktijk / operatie


Al onze opleidingen worden gegeven door ervaren marketing intelligence specialisten.

Voor het volgen van deze opleiding dient de deelnemer te beschikken over een eigen laptop.


kosten

Deelname aan deze opleiding kost € 885,-. Deze prijs is per persoon en exclusief 21% btw.